reklama

Povedz mi odkiaľ si, ja ti poviem v čo veríš.

Som pokrstený kresťan rímokatolík a už dávnejšie sa zamýšľam na tým, prečo. Odpoveď je  vcelku jednoduchá a teda aj ľahko pochopiteľná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (55)

Narodil som sa a žijem na východe Slovenska v strednej Európe. Ku rímokatolíckemu kresťanstvu sa v tejto geografickej časti sveta hlási veľa veriacich. Moja mama je grekokatolíčka a otec rímokatolík. Bolo teda najviac pravdepodobné, aby aj mňa pokrstili ako rímokatolíka. Ako vačšina, ani ja som si nemohol vybrať, keďže som bol batoľa a krst prebehol, keď som mal asi mesiac. Nemal som možnosť vybrať si. Ako som rástol, bol som s touto vieroukou postupne oboznámovaný a teraz ju beriem ako mne prirodzenú. Chcem tým len povedať, že moja viera ,náboženstvo a cirkev, je práve tá, ktorá najpravdepodobnejšie zodpovedá dobe, miestu a spoločnosti do ktorej som sa narodil. Nie je teda výsledkom môjho slobodného výberu, ale skutočnosti, ktorú som nevplyvnil. V minulom blogu s názvom „Je život náhoda? Alebo viera a jej pravdivosť.“ Som napísal ... „Nie, nie je! Náhody neexistujú, existuje len nedostatok našich poznatkov“. Za tým si stojím. Myslím si, že akého je človek náboženstva, do akej cirkvi patrí, vôbec nie je náhoda, ale len prirodzená vec, ktorá vychádza z najväčšej pravdepodobnosti. Ak by som sa narodil povedzme v Indii, mám najväčšiu šancu, že budem hinduista, pretože v Indii je hinduizmus vo väčšine. Teológia patriaca k danému náboženstvu sa teda pre príslušníka daného náboženstva javí ako pravdivá, človek seba považuje za veriaceho príslušníka náboženstva, ktoré jediné je pravdivé a teda že všetkých ostatých ľudí na svete, či veriacich iného náboženstva, alebo neveriacich, teda ateistov považuje zo svojho pohľadu za neveriacich pohanov. Už nikoho nezaujíma, aký človek je ten pohan. Môže mať aj tie najlepšie ľudské vlastnosti a napriek tomu nemá ani najmenšiu šancu dostať sa do neba príslušníkovi horespomenutého náboženstva. Koľko náboženstiev, toľko rôznych Bohov a nebies. Vzniká konflikt. Automaticky to ľudí rozdeľuje a dodnes sme svedkami, že aj to vedie k vojnám medzi národmi. Osobne si myslím, že ak bude podstatné zakladanie si na rôznych teológiách v rôznych náboženstvách a nepodstatné to, aký človek naozaj je a to bez ohľadu na jeho vierovyznanie, tak žiadne náboženstvo neplní svoj účel a rozdeľuje. Preto sa samo odsudzuje k postupnému zániku a ľudstvo zase bude musieť hľadať nový a lepší ideál, spôsob, ako prežiť na tejto Zemi, bez toho, aby sa sám nevyhubil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Na svete je takéto zloženie ľudí:

kresťanstvo  / 1,5 mld ľudí/  - 22 % ľudí na Zemi

islam  / 1,3 mld ľudí/  - 19 % ľudí na Zemi

hinduizmus  / 0,9 mld ľudí/  - 13 % ľudí na Zemi

budhizmus   / 0,36 mld ľudí/  - 5,3 % ľudí na Zemi

judaizmus  / 0,014 mld ľudí/  - 0,2 % ľudí na Zemi

iné náboženstvá  / 1,566 mld ľudí/  - 24,2 % ľudí na Zemi

ateisti  / 1,1 mld ľudí/  - 16,3 % ľudí na Zemi

veriaci spolu  / 5,64 mld ľudí/  - 83,7 % ľudí na Zemi

ľudia na Zemi  / 6,74 mld ľudí/  - 100 % ľudí na Zemi

 Ak sa na svete narodí dieťa, má 83,7 % šancu, že bude veriaci a 22 % šancu, že bude kresťan,  a podobne. Záleží však na tom kedy a kde sa narodí. Z uvedeného naopak vyplýva aj to, že ak mi povieš, odkiaľ si, ja ti poviem v čo veríš.

Peter Horvát

Peter Horvát

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Často pochybujem o veciach, o ktorých zvyčajne nepochybujeme. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu